ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 15 接続詞 | Unit1ーUnit 5 のまとめ

今回は接続詞のまとめです。

 

問題

Unit 1

1.  メアリーと私は先週の日曜日に私の祖母を訪ねました。

 

2.  通常私は、夜ではなく、朝お風呂に入ります。

 

3.  あなたは彼と一緒に行ってもいいし、私とここにいてもいいですよ。

 

4.  私はフランス語もスペイン語も話せません。(cannotを使って) 

 

5.  私はフランス語もスペイン語も話せません。(neitherを使って)

 

6.  台風が近づいていました。だから私たちは外出しませんでした。

 

7.  彼は見下ろしませんでした。というのは、彼は高い所が怖いのです。

 

 

Unit 2

1.  私が悪かったことは明らかです。 

 

2.  私はメアリーはトムの姉だということを知っています。

 

3.  実は彼は留学しませんでした。

 

4.  明日私たちが出かけるかどうかは、天気次第です。

 

5.  問題は私たちが彼を信頼できるかどうかです。

 

6.  私は彼女に子どもを連れて行ってもいいかどうか尋ねました。

 

 

Unit 3

1.  あなたが電話をしてくれてうれしいです。

 

2.  遅すぎたかもしれないと心配していました。

 

3.  部屋にたくさんの人がいたので驚きました。

 

4.  お役にたてず申し訳ありません。

 

5.  妻が料理が上手なので感謝しています。

 

 

Unit 4

1.   熱があったので、昨日は休みました。

 

2.   (ご存知のように)台風が来ているので、明日は家にいる方がいいですよ。

 

3.   彼が電話に出なかったので、留守番電話にメッセージを残しました。

 

 

Unit 5

1.   熱があったけれど、私は昨日学校へ行きました。

 

2.   その試験に落ちたけれど、私は満足でした。

 

3.   今回失敗したとしても、次のチャンスがありますよ。

 

 

解答

Unit 1

1.  Mary and I visited my grandmother last Sunday.

 

2. I usually take a bath not in the evening but in the morning. 

 

3.  You can go with him or stay here with me.

 

4.  I cannot speak French nor Spanish. 

 

5. I can speak neither French nor Spanish.

 

6.  The typhoon was approaching, so we did not go out.

 

7. He did not look down, for he is afraid of heights.

 

 

Unit 2 

1. It is evident that I was wrong. 

 

2.  I know (that) Mary is Tom's sister.

 

3. The fact is (that) he did not study abroad.

 

4.  It depends on the weather whether we will go out tomorrow. 

 

5.  The question is whether we can trust him. 

 

6.  I asked her whether〔if〕I could bring my kids.

 

 

Unit 3

1. I am glad (that) you called me.

 

2. I was afraid (that) I might be too late. 

 

3.  I was surpirsed (that) there were many people in the room. 

 

4. I am sorry (that) I cannot help you.

 

5. I am thankful (that) my wife is a good cook.

 

 

Unit 4

1. I was absent yesterday because I had a fever.

 

2. Since the typhoon is coming, you should stay home tommorow. 

 

3. As he did not answer the phone, I left a message on his answering machine.

 

 

Unit 5

1. I went to school yesterday, though I had a fever.

 

2. I was satisfied even though I failed the test. 

 

3. You have another chance even if you fail this time.