ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 15 接続詞 | Unit 6ーUnit 10 のまとめ

今回は接続詞のまとめです。

 英語で言いましょう。

 

Unit 6

1. 小学生の頃は私は毎日サッカーをしていました。

 

2. 家に帰ったとき、電話が鳴りました。 

 

3. 私が夕食を食べている時、彼が電話をかけてきました。

 

4. 私がドアを開けると、彼が私の名前を呼びました。

 

5.  暗くなるにつれて、温度が下がりました。

 

 

Unit 7

1. 家に着くとすぐに、私はシャワーを浴びました。

 

2. 彼女からの返事を(あなたが)受け取ったらすぐに私に電話してください。

 

3. (あなたは)彼が来月結婚することを知っていますか?

 

4. 彼女が帰宅するとすぐにテレビをつけました。(the…を使って)

 

 

Unit 8

1. 初めてビールを飲んだとき、私は美味しいとは思いませんでした。

 

2. 次にフランスへ行くときは、フルコースのフランス料理を食べます。

 

3. 彼女はその歌を聞くたびに泣きます。

 

 

Unit 9

1. 自信がつくまで練習しなさい。

 

2. それを達成するまであきらめないでください。

 

3. 彼が35歳になるまでに、収入が今の2倍になっているでしょう。

 

4. 小学校を卒業するころには、私は医者になると決めていました。

 

 

解答

Unit 6

1. I played soccer every day when I was in elementary school.

 

2. When I came home, the phone rang.

 

3. While I was eating dinner, he called me.

 

4. As I opened the door, he called my name.

 

5. As it got dark, the temperature decreased.

 

 

Unit 7

1. I took a shower as soon as I got home.

 

2. Please call me as soon as you receive a response from her.

 

3. Do you know that he will get married next month? 

 

4.  The moment she came home, she turned on TV.

 

 

Unit 8

1. The first time I drank beer, I did not think it tasted good. 

 

2.  Next time I go to France, I will have a full-course French meal.

 

3.  She cries every time she listens to the song.

 

 

Unit 9

1. Practice it until you feel confident.

 

2. Don't quit until you reach it.

 

3. By the time  he is thirty-five, he will be earning twice as much as he does now.

 

4. By the time I graduated from elementary school, I decided to be a doctor.

 

5.  I have known her since we were children.

 

 

Unit 10

1. He became an artist after he graduated from college. 

 

2. Let's start the meeting after he comes.

 

3.  You have to check your temperature before you enter the building.

 

4. We arrived at the station before he came.