ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 19 不定詞 Unit 8  Unit 5 ~ Unit 7 のまとめ

英語でいいましょう。

 

Unit 5

1.  彼女は私に、次に何をすべきか尋ねました。

 

2.  私はどちらのバスに乗ればいいか分かりませんでした。

 

3.  私たちはいつ始めるべきか知らされていません。

 

4.  問題はどこへ行くかです。

 

5.  そこへどのように行けばいいか教えていただけますか。

 

Unit 6

1.   私はあなたに彼女と一緒にそこに行っていただきたいです。

 

2.   これのおかげで私たちは容易にコミュニケーションができました。

 

3.   彼は私に一人でそこに行かないように言いました。

 

4.   誰も彼女をパーティーに来させることは出来ません。

 

5.   彼女は私にこの本を読むように勧めました。

 

Unit 7

1.   彼は秘書に飛行機を予約してもらいました。

 

2.   私の母は私に夕飯前に宿題をさせました。

 

3.  あなたの意見を聞かせてください。

 

4.  私はその女の子がそのビルに入るのを見ました。

 

5.   彼女は誰かが彼女の名前を呼ぶのが聞こえました。

 

6.   (私が)机を運ぶのを手伝ってください。

 

 

解答例

Unit 5

1.  She asked me what to do next.

 

2.  I did not know which bus to take.

 

3.  When to start is not known to us.

 

4.  The problem is where to go.

 

5.  Could you tell me how to go there?

 

 

Unit 6

1.  I would like you to go there with her.

 

2.  This enabled us to communicate easily.

 

3.  He told me not to go there alone.

 

4.  No one can get her to come to the party.

 

5.  She advised me to read this book.

 

 

Unit7

1.  He had his secretary book a flight.

 

2.  My mother made me do my homework before dinner.

 

3.  Let me ask your opinion.

 

4.  I saw the girl enter the building.

 

5.  She heard someone call her name.

 

6.  Please help me (to) carry my desk.