ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 19 不定詞 Unit 15  Unit 9 ~ Unit 14 のまとめ

英語で言いましょう。

 

Unit 9

1.  あの男性は、あなたのことを知っているようです。

 

2.  彼女はトムのことを知らないようです。

 

3.  彼女は悲しそうでした。

 

4.  彼女は病気だったように見えます。

 

5. 彼は腕時計を紛失したようです。

 

6.  彼は裕福だったようでした。

 

Unit 10

1. あなたのお母さんは、あなたのことを待っているようです。

 

2. 彼女はそのショーを楽しんでいないようでした。

 

3. 彼女はパーティー準備をしていると言われています。

 

4. 彼は私の飼い犬に好かれているようです。

 

5.   私のことを話題にされるのは好きではありません。

 

Unit 11

1.  率直に言うと、あなたは正しくないと思います。

 

2.  手短にいえば、私は仕事を辞めました。

 

3.  奇妙なことに、彼女は私に本当のことを言いませんでした。

 

4.  彼はいわば生き字引です。

 

5. 私は英語はいうまでもなくスペイン語も話せます。

 

Unit 12

1. 彼はそのチームに入りたがっています。

 

2.  私達はどんな質問にも答える準備ができています。

 

3.  喜んであなたをサポートします。

 

4.  雪が降りそうです。

 

5.  彼女は上手にサッカーをすることができます。

 

Unit 13

1. 彼女はあまりにも疲れていて歩けませんでした。

 

2. このカバンはあまりにも重たいので私は運ぶことができません。

 

3. このテントは私達が寝るのに十分な大きさです。

 

4.  あなたはお酒を飲める年齢ですよね?

(あなたはお酒を飲むのに十分な年齢ですよね?)

 

Unit 14

1.  その会社の社長が、来年東京を訪問することになっています。

 

2.  彼は二度と父親に会うことはありませんでした。

 (彼は二度と父親に会えない運命でした。)

 

 3.  授業中は英語だけを話さなければいけません。

 

4.  その腕時計は見つかりませんでした。

 

 5. もし最終電車に間に合いたいのなら、急いだほうがよいですよ。

 

 

解答例

Unit 9

1.  That man seems to know you.

 

2.  She does not seem to know Tom.

 

3.  She seemed ( to be ) sad.

 

4.  She seems to have been sick.

 

5.  He seems to have lost his watch.

 

6.  He seemed to have been rich.

 

Unit 10

1.  Your mother seems to be waiting for you.

 = It seems that your mother is waiting for you.

 

2.  She did not seem to be enjoying the show.

 = It did not seem that she was enjoying the show.

 

3.  She is said  to be preparing for the party.

 = It is said that she is preparing for the party.

 

4.  He seems to be liked by my dog.

  = It seems that he is liked by my dog.

 

5.   I do not like to be talked about.

 

Unit 11

1.  To be frank with you, I do not think you are right.

 

2.  To make a long story short, I quit[quitted] my job.

 

3.  Strange to say, she did not tell me the truth.

 

4.  He is, so to speak, a walking dictionary.

 

5.  I can speak Spanish, not to mention English.

 

Unit 12

1.  He  is eager to join the team.

 

2.  We are ready to answer any question.

 

3.  I am willing to support you.

 

4.  It is likely to snow.

 

5.  She is able to play soccer well.

 

Unit 13

1.  She was too tired to walk.

 = She was so tired that she could not walk.

 

2.  This bag is too heavy for me to carry.

 = This box is so heavy that I cannot carry it.

 

3.  This tent is large enough to sleep in.

 =This tent is so large that we can sleep in it.

 

4.  Are you old enough to drink?

 

Unit 14

1.  The president of the company is to visit Tokyo next year.

 

2.  He was  never to see his father again.

 

3.  You are to speak only English in class.

 

4.  The watch was not to be found.

 

5.  If you are to catch the last train, you should hurry.