ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 20 動名詞 | Unit 4 Unit 1~3 のまとめ

英語でいいましょう。

 

Unit 1

1.  映画を見ることは楽しいです。

 

2. 私の趣味はテニスをすることです。

 

3. 私はクラッシック音楽を聞くことが好きです。

 

4. 私の妹はピアノを弾くことが得意です。

 

5.  昨日あなたに電話しなかったことをお許しください。

 

Unit 2

1.  私は息子が喫煙することが好きではありません。

 

2.  私の息子は私がサングラスをかけることが好きです。

 

3. その少女が中国語を話したので、母親は驚きました。

 (その少女が中国語を話すことが、彼女の母親を驚かせました。)

 

4.  を開けていただけますか。

(あなたは(あなたが)窓を開けることを気にしますか。)

 

5.  窓を開けてもいいですか。

(あなたは、私が窓を開けることを気にしますか。)

 

6.  (あなたが)来てくれてありがとう。

 

7.  私の夢は(私が)パイロットになることです。

 

8.  完璧主義でいることは、時にはストレスを伴います。

 

Unit 3

1.  (私は)あなたにお会いできるのを楽しみにしています。

 

2.  彼女は父親と一緒に働くことを誇りに思っています

 

3.  彼女は父親と一緒に働くことを誇りに思っていました

 

4. 彼女は父親と一緒に働いたことを誇りに思っています

 

5.  彼女は父親と一緒に働いたことを誇りに思っていました。

 

 

 

 

解答例

Unit 1

1.  Watching movies is fun. /  It is fun to watch movies.

 

2.  My hobby is playing tennis. / My hobby is to play tennis.

 

3.  I like listening to classical music.  / I like to listen to classical music.

 

4.  My sister is good at playing the piano

 

5.  Please forgive me for not calling you yesterday.

 

Unit 2

1.  I do not like my son【my son's】smoking.

 

2.  My son likes me【my】 wearing sunglasses.

 

3.  The girl's speaking Chinese surprised her mother.

 

4.  Would you mind opening the window?

 

5.  Would you mind me【my】 opening the window?

 

6.  Thank you for coming.

 

7.  My dream is becoming a pilot.

 

8.  Being a perfectionist is sometimes stressful.

 

Unit 3

1.  I am looking forward to meeting you.

 

2.  She is proud of working with her father.

 

3.  She was proud of working with her father.

 

4.  She is proud of having worked with her father.

 

5.  She was proud of having worked with her father.