ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 22 分詞 Unit 5 Unit 1~4 のまとめ

英語で言いましょう。

 

問題

Unit 1

 1. これはワクワクする試合になるでしょう。

 

 2.  私は通りで多くの興奮したファンを見ました。

 

 3. スポーツカーを運転している男性は私の祖父です。

 

 4. 彼らは共犯者(accomplice)が運転する車で逃亡しました。

 

 5. あれらの落ちつつある葉を見てください。

 

 6.  あれらの落ち葉を見てください。

 

 7. あそこに立っている女の子を見てください。

 

 8. あそこに立っているビルを見てください。

 

 9. 彼は(彼の)祖母が所有しているアパートに住んでいます。

 

10.  私は前線から戻った兵士に会いました。

 

Unit 2

 1. このシステムは分かりにくいです。

 

 2. この扉は閉じられたままでした。

 

 3. 私は、彼が門の所で待っているのに気づきました。

 

 4.  彼は仕事を中途半端なままにしました。

 

 5. 私たちは今月末までにこの問題を解決する必要があります。

 

Unit 3

 1. 私は、彼が公園で走っているのを見ました。

 

 2. 私は姉が私の名前を呼ぶのを聞きました。

 

 3. 私は自分の名前が呼ばれるのが聞こえました。

 

 4. 私は(私の)手が引っ張られるのを感じました。

 

 5. (私は) 何かが焦げている(匂いを感じます)。

 

Unit 4

1.  父は私に夕飯の前に宿題をさせました。

 

2.  彼の冗談は私達を笑わせました。

 

3.  私は英語で自分の言いたいことを伝えることができませんでした。

 

4. 私は(私の)髪を切ってもらいました

 

5.  彼はバッグを盗まれました

 

6.  彼は 秘書にホテルを予約してもらいました。

 

 

 

解答例

Unit 1

 1. This will be an exciting game.

 

 2.  I saw a lot of excited fans 

 

 3. The man driving a sports car is my grandfather.

 

 4. They escaped in a car driven by their accomplice.

 

 5. Look at those falling leaves.

 

 6.  Look at those fallen leaves.

 

 7. Look at the girl standing over there.

 

 8. Look at the building standing over there.

 

 9. He lives in an apartment belonging to his grandmother.

 

10.  I met a soldier returned from the front.

 

Unit 2

1. This system is confuing.

 

2.  This door remained closed.

 

3. I found him waiting at the gate.

 

4.  He left his work half done.

 

5. We need this problem solved by the end of this month.

 

Unit 3

 1. I saw him running in the park.

 

 2. I heard my sister calling my name.

 

 3. I heard my name called.

 

 4. I felt myself pulled by the hand.

 

 5. I smell something burning.

 

Unit 4

1. My father made me do my homework before dinner.

 

2. His joke made us laugh.

 

3. I could not make myself understood in English.

 

4. I had my hair cut.

 

5. He had his bag stolen.

 

6. He had his secretary book a hotel.