ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 24 関係詞(2) Unit 6  関係副詞(Unit 1~Unit 5) のまとめ

関係副詞を使って英語で言いましょう。

 

問題

Unit 1

1.  これは私が去年滞在したホテルです。

 

2.  ここが意見が分かれている点です。

 

3.  ここが私の父の職場です。

 

Unit 2

1.  私は(私が)初めて彼女に会った日を覚えています。

 

2.  私達がまた会える日が来るでしょう。

 

3.  そのとき私は一人暮らしをすることを決めました。

 

Unit 3

1.  あなたが嘘をついた理由を私に言ってください

 

2. 私はなぜあなたが昨夜私に電話しなかったのか理由を知りたいです

 

3. 私は寝坊しました。そういうわけで私は電車に乗り遅れました。

 

Unit 4

1.  そのようにして彼は俳優になりました。

(それが彼が俳優になった方法です。)

 

2.  このようにして私の両親は知り合いました。

(これが私の両親が知り合った方法です。)

 

3.  この映画はその頃人々がどのように生活していたかを見せてくれます

(この映画は、その頃人々が生活していた方法を見せてくれます。)

 

Unit 5

1.  私は彼とパリで会いましたが、そこで彼はパティシエとして(その時点で)7年間働いていました

 

2.  私は以前小さな町に住んでいましたが、そこである有名な作家が生まれ育ちました。

 

3.  私は以前ある有名な作家が生まれ育った小さな町に住んでいました。

 

4.  彼はこの街に2000年に引っ越しましたが、その年に彼の祖父が亡くなりました

 

 

 

解答例

Unit 1

1.  This is  a hotel where I stayed last year.

 

2.  This is the point where opinions are divided.

 

3.  This is  (the place) where my father works.

     = This is the place (where) my father works.

 

Unit 2

1.  I remember  the day when I first met her.

 

2.  The day will come when we can meet again.

 

3.  That is  (the time) when I decided to live alone.

     That is the time (when) I decided to live alone.

 

Unit 3

1.  Tell me (the reason) why you told a lie.

 

2.  I would like to know  (the reason) why you did not call me last night.

 

3.  I overslept. That is why I missed the train.

 

Unit 4

1.  That is how he became an actor.

   (= That is the way he became an actor.)

 

2.  This is how my parents got to know each other.

  (= This is the way my parents got to know each other.)

 

3.  This movie shows how people lived in those days.

  (= This movie shows the way people lived in those days.)

 

Unit 5

1.  I met him in Paris, where he had worked as a patissier for seven years.

 

2.  I used to live in a small town, where a famous writer was born and raised.

 

3.  I used to live in a small town where a famous writer was born and raised.

 

4.  He moved to this city in 2000, when his grandfather died.