ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 15 接続詞 | Unit 11ーUnit 15 のまとめ

今回は接続詞のまとめです。

 英語で言いましょう。

 

Unit 11

1.  よかったら今晩私たちと一緒に夕飯を食べることができますよ。

 

 

2.  もし明日暖かかったらテニスをしましょう。

 

3.  もし招待されているのなら、あなたはプレゼントを買わなくてはいけません。

 

4.  もし可能なら、このことについて私たちに話してくれますか?

 

5.  雨が降らないかぎり、明日サッカーをしましょう。

 

 

Unit 12

1. 生きている限り、私はそれを決して忘れないでしょう。

 

2. 好きなだけここにいていいですよ。

 

3. あなたが私と一緒に行くのなら、私はそこへ行きます。

 

4. 私が知る限り、彼女は最も素晴らしいテニスプレーヤーの一人です。

 

5. 一度決めたら、やり通した方がいいですよ。

 

 

Unit 13

1. その計画に賛成であろうと反対であろうと、あなたはそれをやらなくてはいけません。 

 

2. 好むと好まざるにかかわらず、その仕事を終わらせてください。

 

3. 数学が好きな生徒もいれば、音楽が好きな生徒もいます。

 

 

Unit 14

1.  彼はとても賢いので、全てを理解しました。

 

2. 彼女はとても速く走ったので、息が切れました。

 

3. 彼はとても明るい人なので、私を幸せな気持ちにさせてくれます。

 

4. その電車に乗り遅れないように、早く出発しましょう。

 

 

Unit 15

1. 雨が降るといけないので、傘を持っていきなさい。

 

2. 忘れるといけないので、私は一部始終を書き留めました。

 

 

解答

Unit 11

1.  You can eat dinner with us tonight if you like.

 

2. If it is warm tomorrow, let's play tennis.

 

3. If (you are) invited, you have to buy a present.

 

4. If (it is) possible, can you tell us about this?

 

5.  Let's play soccer tomorrow unless it rains.

 

 

Unit 12 

1.  I will never forget it as long as I live.

 

2.  You can stay here as long as you like.

 

3.  I will go there  as long you go with me.

 

4.  As far as I know, she is one of the best tennis players.

 

5.  Once you make a decision, you should stick to it. 

 

 

Unit 13

1.  You have to do it whether you agree or disagree with the plan.

 

2.  Please finish the job whether you like it or not.

 

3.  Some students like mathematics while others like music.

 

 

Unit 14

1.  He was so smart that he understood everything.

 

2. She ran so fast that she got out of breath

 

3.  He is such a cheerful person that he makes me happy.

 

4.  Let's leave eary so that we will not miss the train.

 

 

Unit 15

1.  Take an umbrella with you in case it rains.

 

2.  I wrote down all the details for fear (that) I would forget them.