ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 18 時制(4) Unit 11 Unit 6 ~ Unit 10 のまとめ

英語でいいましょう。

 

Unit 6

1.  彼女は東京に引っ越すまでは、京都に10年間住んでいました。

 

2.  私はパンデミックまでは長年英語の講師をしていました。

 

3.  彼がその事実を知ったのは姉が亡くなって10年経ったときでした。

 

4.  転職したとき、あなたはどのくらい銀行員として働いていましたか?

 

     私は5年間働いていました。

 

5.  2年前に偶然出会ったとき、私は何年も彼女に会っていませんでした。

 

 

Unit 7

1.  あなたはパリを訪れるまでに海外へ行ったことがありましたか。

 

2.  私はNYを訪れるまで、一度も外国人と話したことがありませんでした。

 

3.    私がそのオファーを受けたとき、そのような経験をしたことは一度もありませんでした。

 

4.  彼女は東京へ引っ越す前、3カ国に住んだことがありました。

 

Unit 8

1.  彼が到着したとき、私たちはちょうど会議を始めたところだった。

 

2.   あなたが帰宅したとき、お母さんは出発していましたか。

 

3.   私たちが駅に到着したとき、最終列車はまだ出ていませんでした。

 

Unit 9

1.  彼が到着したとき、私たちは1時間テニスをしていました。

 

2.   私が帰宅したとき、母は(母の)妹と1時間電話で話していました。

 

3.   私が彼を訪ねて行った時、彼は10時間寝ていました。

 

 

Unit 10

1.  私は、祖母が私のために昼食を用意してくれたことに気づきました。

 

2.  あなたは、彼らがハワイで結婚したことを知っていましたか。

 

3.  私は外出する前に宿題を終えました。

 

 

解答

Unit 6

1. She had lived in Kyoto for ten years before she moved to Tokyo.

 

2. I had been an English teacher for many years before the pandemic.

 

3. My sister had been dead for 10 years when he knew the fact.

 

4. How long had you worked as a banker when you chagned jobs?

 

    I had worked for five years.

 

5. I had not seen her for several years when we met by accident two years ago.

 

 

Unit 7

1. Had you ever been abroad before you went to Paris ?

 

2. I had never talked to a foreigner until I went to New York.

 

3. I had never had such experiences when I accepted the offer.

 

4. She had lived in three countries before she moved to Tokyo.

 

 

Unit 8

1. We had just started the meeting when he arrived.

 

2.  Had your mother left when you got home?

 

3.  The last train had not left yet when we arrvied at the station.

 

 

Unit 9

1. We had been playing tennis for three hours when he arrived.

 

2.  My mother had been talking with her sister on the phone for one hour when I got home.

 

3.  He had been sleeping for 10 hours when I visited him.

 

 

Unit 10

1.  I noticed that my grandmother had prepared lunch for me.

 

2.  Did you know that they had got married in Hawaii?

 

3.  I (had) finished my homework before I went out.