ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 21  Unit 1 ~ Unit 2 のまとめ

英語で言いましょう。

 

Unit 1

1. 彼女はパリでアートを勉強することに興味があります。

 

2. 私が開けないように伝えていたにもかかわらず、彼女は窓を開けました。

 

3. 彼女はラジオを聴いているようです。

 

4. 彼の言行がこの本に記されています。

 

5. チリも積もれば山となる。(ことわざ)

 

6. 子どもにとっての読書の重要性に親は気づいた方がよい。

 

7. 彼は執筆することが好きです。

 

8. 彼は自分の人生の意味を見つけました。

 

9.  彼は偉大な事業を成し遂げたいと思っています。

 

Unit 2

1.  コーヒーを飲み過ぎるのは避けた方がよいと思います


 2.  私達は昨日テニスをして楽しみました

 3. 彼は私を見るとタバコを吸うのをやめました。

 

 4.  私はパリに住むことに決めました。

 5.  彼は寝ているふりをしました

 

 6.  助けを求めることをためらわないでください。

 

 7.  私はサッカーをするのが好きです。

 8.  彼らは踊り始めました。

 

 9.  私は昨日彼にメールを送ったことを覚えています。

 

10. 彼に(これから)メールを送ることを覚えておかなくちゃ。

 

11. 私は、2年前にベネチアを訪れたことを決して忘れないでしょう。

 

12.  私は窓を閉めるのを忘れました。

 

 

解答例

1. She is interested in studying art in Paris.

 

2. She opened the window though I had told her not to.

 

3. She seems to be listening to the radio.

 

4. His sayings and doings are described in this book.

 

5. From small beginnings come great things.

 

6. Parents should be aware of reading's importance for children.

 

7. He has a liking for writing.

 

8. He found a meaning in his life.

 

9.  He wants to accomplish a great undertaking.

 

Unit 2

 1.  I think you should avoid drinking too much coffee.

 2.  We enjoyed playing tennis yesterday.
 
 3.  He stopped smoking when he saw me.
 

 4.  I have decided to live in Paris.
 
 5.  He pretended to be asleep.

 

 6.  Don't hesitate to ask for help.

 

 7.  I like to play soccer. / I like playing soccer.
 
 8.  They began to dance. / They began dancing.
 

 9.  I remember sending him email yesterday.

 

10.  I must remember to send him email.

 

11.  I will ever forget visiting Venice two years ago.

 

12.  I forgot to close the window.