ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 34   名詞の語法 Unit 4  Unit 1~3 のまとめ

英語でいいましょう。

 

問題

Unit 1

1.  常に改善の余地があります。

 

2.  利率が上がりました。

 

3.  彼女は好奇心の強い性質です。

 

4. あなたとご一緒できて楽しかったです。

 

5.  私達は貴重品を金庫に保管しています。

 

Unit 2

1-a  私達は再生紙を使用します。

 

1-b  彼はこの地域の経済成長に関する論文を書きました。

 

1-c  私は出願書類を受け取りました。

 

2-a 私にはやらなければならない仕事があります。

 

2-b  この建物は建築作品として高く評価されています。

 

3-a  彼は賭け事で破滅しました。

 

3-b  彼女はポンペイ遺跡を訪れました。

 

4-a  彼は転んで左を骨折しました。

 

4-b  誰も武器の携帯を許されるべきではありません。

 

5-a  彼女は横柄な態度で返答しました。

 

5-b  彼は行儀がいいです。

 

Unit 3

1.  (あなたは) その美術館に行くためには電車を乗り換えなくてはいけません。

 

2.  彼はパリ出身の少年と友達になりました。

 

3. 私は彼と握手をしました。

 

4.  私たちは交替で夕飯を作ります。

 

5.  私達はクリスマスにプレゼントを交換します。

 

 

 

解答例

Unit 1

1.  There is always room for improvement.

 

2.  The rate of interest has risen.

 

3.  She has a curious nature.

 

4.  I enjoyed your company.

 

5.  We keep valuables in a safe.

 

Unit 2

1-a  We use recycled paper.

 

1-b  He wrote a paper about the economic growth in this area.

 

1-c  I received application papers.

 

2-a  I have some work to do.

 

2-b  This building is highly regarded as a work of architecture.

 

3-a  He was brought to ruin by gambling.

 

3-b  She visited the ruins of Pompeii.

 

4-a  He fell and broke his left arm.

 

4-b  Nobody should be allowed to carry arms.

 

5-a  She replied in an arrogant manner.

 

5-b  He has good manners.

 

Unit 3

1.  You have to change trains to get to the museum.

 

2.  I made friends with a boy from Paris.

 

3.  I shook hands with him.

 

4.  We take turns cooking dinner.

 

5.  We exchange gifts at Christmas.

 

 

こちら↓を参考にしてください。

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work