ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 33   動詞の語法 Unit 12  Unit 7~11 のまとめ

英語で言いましょう。

 

問題

Unit 7

1.  彼は自分の間違いを私のせいにしました。

 

2. お話し中失礼します。

 

3.  彼らは正直だと私をほめました。

 

Unit 8

1.  彼は私をわがままだと非難しました。

 

2.  私は彼に(彼が)間違っていることを納得させました。

 

3.  この歌を聞くといつも学生時代を思い出します。

 

Unit 9

1.  彼はよく私の宿題を手伝ってくれます。

 

2.  彼はその子ども達に昼食を供給しました。

 

3.  彼女はグラスにワインをなみなみと注ぎました。

 

Unit 10

1.  彼は自分の失敗を悪運のせいにしました。

 

2.  私にお任せください

 

3.  私が成功したのは妻のおかげです。

 

4.  彼らはアイディアを商品化しました。

 

5.  彼らは牛乳をチーズやバターにします。

 

Unit 11

1.  あなたは現実と空想を区別した方がいいです。

 

2. 私はあの洋服屋にスーツを注文しました。

 

3.  5から2を引きなさい。

 

4.  彼らはスピード違反者に重い罰金を課します。

 

5.  あなたの意見を私に押しつけないで。

 

 

解答例

Unit 7

1.  He blamed me for his mistakes.

 

2.  Excuse me for interrupting.

 

3.  They praised me for being honest.

 

Unit 8

1.  He accused me of selfishness.

 

2.  I convinced[persuaded] him of his mistake.

 

3.  This song always reminds me of my school days.

 

Unit 9

1. He often helps me with my homework.

 

2. He provided[supplied] the children with lunch.

 

3. She filled a glass with wine.

 

Unit 10

1.  He attributed his failure to bad luck.

 

2.  Leave it to me.

 

3.  I owe my success to my wife.

 

4.  They turned ideas into products.

 

5.  They make milk into cheese and butter.

 

Unit 11

1.  You should distinguish reality from fantasy.

 

2.  I ordered a suit from that tailor's shop.

 

3.  Subtract 2 from 5.

 

4.  They impose heavy fines on speeders.

 

5.  Don't inflict your opinion on me.

 

 

こちら↓も参考にしてください。

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work