ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 32   名詞構文  Unit 1 ~ Unit 4  のまとめ

名詞構文を使った英文にしましょう。

 

問題

unit 1

1. 私は毎朝散歩をします。

 

2.  この問題について議論しましょう。

 

3. 彼は大きな間違いをしました。

 

4. あなたはイタリア語でスピーチをしたのですか?

 

5. 私は今晩彼女に電話します。

 

6.  もう一度それをやってみるよ。

 

Unit 2

1. 彼は歌が上手です。

 

2.  彼のお母さんは料理が下手です。

 

3.  彼の妹はピアノが上手です。

 

4. 彼はサッカーが上手です。

 

5.  あなたは早起きですか?

 

6. 私は今晩彼女に電話します。

 

7.  もう一度それをやってみるよ。

 

Unit 3

1.  私は彼女の死の知らせに驚きました。

 

2.  トムの手術は私達を心配させました。

 

3. 私は彼の欠席について知りませんでした。

 

Unit 4

1.  その会社は社長の辞任を発表しました。

 

2.  彼らは負債の支払いを要求しました。

 

3. 彼はその装置の利便性について話しました。

 

 

 

解答例

unit 1

1. I take[have] a walk every morning.

 

2.  Let's have a discussion about this issue.

 

3.  He made a big mistake.

 

4.  Did you make a speech in Italian?

 

5.  I will give her a call tonight.

 

6.  I'll give it a try again.

 

Unit 2

1. He is a good singer.

 

2.  His mother is a bad cook.

 

3.  His sister is a good pianist.

 

4.  He is a good soccer player.

 

5.  Are you an early riser?

 

6.  I will give her a call tonight.

 

7.  I'll give it a try again.

 

Unit 3

1.  I was surprised at the news of her death.

 

2.  Tom's operation made me worried.

 

3. I did not know about his absence.

 

Unit 4

1.  The company announced the resignation of the president.

 

2.  They demanded the payment of the debt.

 

3. He talked about the usefulness of the device.

 

 

こちら↓も参考にしてください。

keikoringbasic.hatenablog.jp

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work