ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 19 不定詞 Unit 4  Unit 1 ~ Unit 3 のまとめ

英語でいいましょう。

Unit 1

1.  この会社の全ての従業員にとって、英語を話すことが必要です。

 

2.  毎日ピアノの練習をすることが大切です。

 

3.  私にとって、辞書なしでこの英語の本を読むことは難しいです。

 

4. 彼は親切にも私のカバンを運んでくれました。

 

5.  私の夢は医者になることです。

 

6. 私は、もう一度イタリアへ行きたいです。

 

7.  私は、私にとって辞書なしでこの本を読むことが難しいとわかりました。

 

Unit 2

1.  彼女には、彼女を助けてくれる友人がいます。

 

2. 私たちには、一緒に働く人が必要です。

 

3.  今日、私にはやるべきことがたくさんあります。

 

4. 何か暖かい飲み物はいかがですか。

 

5.  彼には何人か話をする友達がいます。

 

6.  私は、ノートと何か書くものが必要です。

 

7.  彼は留学する決心をしました。

 

8.  あなたは、そのミュージカルのチケットを手に入れる方法を知っていますか。

 

unit 3

1.  彼女は通訳になるために一生懸命勉強しました。

 

2.  ひと言も聞き洩らさないために彼は注意深く聞きました。

 

3.  彼女は成長して医者になりました。

 

4.  彼は駅まで走りましたが、列車はすでに出発していました。

 

5.  彼女はその知らせを聞いて驚きました〔残念です〕。

 

6.  またあなたにお会いできて嬉しいです。

 

7.  その申し出を受けるとは、彼は親切に違いありません。

 

8.  そのような決定をするとは、あなたの会社は業績がいいに違いありません。

 

 

 

 

解答例

Unit 1

1.  To speak English is necessary for all the employees of this company. (SVC)

 

2.  It is important to practice the piano every day. (SVC)

 

3.  It is difficult for me to read this English book without a dictionary. (SVC)

 

4.  It was kind of him to carry my bag. (SVC)

 

5.  My dream is to be a doctor. (SVC)

 

6.  I want to go to Italy again. (SVO)

 

7.  I found it difficult for me to read this English book without a dictionary. (SVOC)

 

Unit 2

1.  She has friends to help her.

 

2.  We need someone to work with us.

 

3.  I have a lot of things to do today.

 

4.  Would you like something hot to drink?

 

5.  He has some friends to talk to.

 

6.  I need a notebook and something to write with.

 

7.  He made a decision to study abroad.

 

8.  Do you know the way to get a ticket for the musical?

 

Unit 3

1.  She studied hard to be an interpreter.

 

2.  He listened attentively in order not to miss a word.

 

3.  She grew up to be a doctor.

 

4.  He ran to the station, only to find that the train had already left.

 

5.  She was surprised〔sorry〕 to hear the news.

 

6.  I am happy〔glad / delighted / pleased〕 to see you again.

 

7.  He must be kind to accept the offer.

 

8.  Your company must be doing well to make such a decision.