ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 29   否定を表す文 Unit 1 ~ Unit 5 のまとめ

英語でいいましょう。

 

問題

Unit 1

 1.  彼はイタリア出身ではありません。

 

 2.  私の兄はテニスが好きではありません。

 

 3. 私は中国ではなく日本の出身です。

 

 4. 先生は私達に教科書を開けないように言いました。

 

 5. 私は、そう言われたからではなく、そうしたかったから一生懸命勉強しました。

 

 6.  私はその情報は事実ではないと思います。

 

 7.  私はそのプロジェクトが延期されないことを望んでいます。

 

 8.  マイクは決して怒りません。

 

 9.  何歳からでも学ぶことはできます。(ことわざ)

 

10. 私は決してあなたの親切を忘れないでしょう。

 

11.  彼女は一度も海外へ行ったことがありません。

 

12.  私には姉妹がいません。

 

13. 私には妻がいません。

 

14.  議論の余地がありません。

 

Unit 2

1. 私は彼のことをほとんど知りません。

 

2. 私達は最近滅多に会いません。

 

3. 彼は滅多に酒を飲みません。

 

4. 私はこの町にはほとんど友達がいません。

 

5.  両候補の間にはほとんど違いがありません。

 

6.  乗客のうち生き残ったのはわずかでした。

 

7.  彼についてはほとんど知られていません。

 

8.  私は昨夜ほとんど眠れませんでした。

 

Unit 3

1.  私達全員が満足しているわけではありません。

 

2.  私達の誰も満足していません。

 

3.  人生は必ずしも簡単ではありません。

 

4. 人生は決して簡単ではありません。

 

5.  私は彼らの両方を知っているわけではありません。

 

6. 私は彼らのどちらも知りません。

 

Unit 4

1.  やる気のある者にとって、不可能はない。(ことわざ)

 

2.  平和を願わない人はいません。

 

3.  初心者にとって間違うことは珍しくありません。

 

4.  会うは別れの始め (ことわざ)

 

5.  (私は) それが好きではないと言っているわけではありません。

 

Unit 5

慣用表現を使いましょう。

1.  もうすぐ彼の夢がかなうでしょう。

 

2.  彼は60歳になって初めて海外へ行きました。

 

3.  どんなに健康に注意しても、し過ぎることはありません。

 

4. この町で外国人を見かけるのはもはや珍しいことではありません。

 

5. 彼の業績はひどいわけではないけれど、決して良いとは言えません。

 

6. 明日何が起こるか誰も知りません。

 

7.  彼は決して幸せそうには見えませんでした。

 

8.  彼女の状態は決して完璧ではありませんでした。

 

9.  彼女は決してそんなことは言いません。

 

10.  彼らは締め切りを守ることができませんでした。

 

11.  彼女はあまりにわがままなので、他の人の面倒をみることができません。

 

12. 私は彼の考えを変えようとしましたが、無駄でした。

 

13. 配送費は無料です。

 

14. 私達はまだその目標を達成していません。

 

15.  その景色の美しさは言葉には表せません。

 

 

解答例

Unit 1

 1.  He is not from Italy.

 

 2.  My brother does not like tennis.

 

 3.  I am from Japan, not from China.

 ( = I am not from China, but from Japan.)

 

 4.  Our teacher told us not to open our textbooks.

 

 5.  I studied hard, not because I was told to, but because I wanted to.

 ( = I studied hard because I wanted to, not because I was told to.)

 

 6.  I do not think that the information is true.

 

 7.  I hope that the project will not be delayed.

 

 8.  MIke never gets angry.

 

 9.  You are never too old to learn.

 

10.  I will never forget your kindness.

 

11.  She has never been abroad.

 

12.  I have no sisters.

 (= I do not have any sisters.)

 

13. I have no wife.

 ( = I do not have a wife.)

 

14.  There is no argument.

 ( = There is not any argument.)

 

Unit 2

1.  I hardly[scarcely] know him.

 

2.  We seldom[rarely] see each other these days.

 

3.  He hardly[scarcely] ever drinks.

 

4.  I have few friends in this town.

 

5.  There is little difference between the two candidates.

 

6.  Few of the passengers survived.

 

7.  Little is known about him.

 

8.  I slept very little last night.

 

Unit 3

1.  Not all of us are satisfied.

 

2.  None of us are satisfied.

 

3.  Life is not always easy.

 

4.  Life is never easy.

 = Life is not easy at all.

 

5.  I do not know both of them.

 

6.  I know neither of them.

 = I do not know either of them.

 

Unit 4

1.  Nothing is impossible to a willing heart.

 

2.  There is no one who does not wish for peace.

 

3.  It is not unusual for beginners to make mistakes.

 

4.  We never meet without a parting.

 

5.  I am not saying I do not like it.

 

Unit 5

1.  It will not be long before his dream comes true.

 

2.  He did not go abroad until he was 60.

 =It was not until he was 60 that he went abroad.

 

3.  You cannot be too careful about your health.

 

4. It is no longer unusual to see foreigners in this town.

 

5. His performance is not terrible but by no means good.

 

6. Who knows what will happen tomorrow?

 =No one knows what will happen tomorrow.

 

7.  He did not look anything but happy.

 

8.  Her condition was far from perfect.

 

9.  She is the last person who would say such a thing.

 

10.  They failed to meet the deadline.

 

11.  She is too selfish to look after other people.

 

12. I tried in vain to change his mind.

 = I tried to change his mind, but in vain.

 

13. Delivery is free of[from] charge.

 

14. We have yet to achieve the goal.

 

15.  The beauty of the scenery is beyond description[words].

 

こちら↓も参考にしてください。

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work