ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 17  能動態と受動態 | Unit 6 Unit 1~5のまとめ

 英語で言いましょう。

 

Unit 1

2.  そのプリンターは (トムによって)壊されました。

 

3. 日本では日本語が話されています。

 

4. その建物は2000年に建てられました。

 

6.  彼は蜂に刺されました。

 

 

Unit 2

1.  メアリーはその式典に招待されませんでした。

 

3. その式典はどこで開かれましたか。

 

5.  彼は(自分の)子ども達に愛されています。

 

 

Unit 3

2.  トムは(彼の父親によって)自転車を与えられました。

 

3.  自転車が(彼の父親によって)トムに与えられました。

 

5.  ケーキが(メアリーによって)私のために作られました。

 

 

Unit 4

2.  私は(彼らによって)カレンと呼ばれます。

 

4.  彼女は(彼らによって)幸せにされました。

 

6.   私らの娘は(彼らによって)ルーシーと名付けられました。

 

 

Unit 5

2.  直訳: 今夜(私たちによって)星は見られることができません。

 

4.   直訳: あたなのレポートは(あなたによって)終えられなければいけません。

 

6.   直訳: 彼女の気持ちが(あなたによって)考慮された方がいいですよ。

 

 

 

解答例 

Unit 1

2.  The printer was broken (by Tom). 

 

3. Japanese is spoken in Japan.

 

4. This building was built in 2000.

 

6.  He was stung by a bee.

 

 

Unit 2

1.  Mary was not invited to the ceremony.

 

3. Where was the ceremony held?

 

5.  He is loved by his children.

 

 

Unit 3

2.  Tom was given a bicycle (by his father).

 

3.  A bicycle was given to Tom (by his father).

 

5.  A cake was made for me (by Mary).

 

 

Unit 4

2.  I am called Karen (by them).

 

4.  She was made happy (by them).

 

6.  Their daughter was named Lucy (by them).

 

 

Unit 5 

2.  Stars cannot be seen tonight (by us). 

 

4.  Your report must be finished by tomorrow (by you). 

 

6.  Her feelings should be considered (by you).