ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 33   動詞の語法 Unit 6  Unit 1~5 のまとめ

英語で言いましょう。

 

問題

Unit 1

1.  このナイフはよく切れます。

 

2.  この箱がテーブルの代わりになります。

 

3. この本はスラスラ読めます。

 

4. この仕事は割に合います。

 

5. 彼の新刊はよく売れました。

 

Unit 2

1. 私はこの不公平な状況に耐えられません。

 

2. 私は彼女の勇気に感動しました。

 

3. 私のプライドは彼女の発言で少し傷つきました。

 

4. 私達は全てのお客さまの要求を満たすことはできません。

 

5. 皆さんとお会いできなくなるのは寂しいです。

 

Unit 3

1.  私は、トムはぎりぎりまで待ってはどうかと提案しました。

 

2. 彼女は、トムはもっと積極的になるように忠告しました。

 

3. 彼女は、トムは両親と一緒に暮らすよう主張しました。

 

Unit 4

1.  私は、パーティーでメアリーに話しかけました。

 

2.  トムは、日本語を話すのが上手です。

 

3.  彼女は私に本当のことを話しました。

 

4. 彼女は本当のことを知らないと言いました。

 

5. 私たちはよく学校生活について話しました。

 

Unit 5

1.  この靴(のサイズ)は私にぴったりです。

 

2. 私はこの錠に合う鍵を探しています。

 

3.  私は昨日、気分に合う音楽を聞きました。

 

4.  このネクタイはこのシャツにぴったり合います。

 

5.  ピーナツは私の体質に合いません。

 

6.  このドレスは彼女によく似合います。

 

 

解答例

Unit 1

1.  This knife cuts well.

 

2.  This box will do as a table.

 

3. This book reads easily.

 

4.  This job pays well.

 

5. His new book sold well.

 

Unit 2

1.  I cannot stand this unfair situation.

 

2.  I was moved by her courage.

 

3. My pride was slightly touched by her remark.

 

4.  We cannot meet the demands of all customers.

 

5. I will miss you all.

 

Unit 3

1.  I suggested that Tom wait[should wait] until the last minute.

 

2.  She advised that Tom be[should be] more active.

 

3.  She insisted that Tom live[should live] with his parents.

 

Unit 4

1.  I spoke to Mary at the party.

 

2.  Tom speaks good Japanese.

 

3.  She told me the truth.

 

4.  She said (that) she did not know the truth.

 

5.  We often talked about our school life.

 

Unit 5

1.  These shoes fit me perfectly.

 

2.  I am lookig for a key that fits this lock.

 

3.  I listened to musich that matched my mood yesterday.

 

4.  This tie matches this shirt perfectly.

 

5.  Peanuts does not agree with me.

 

6.  This dress really suits[becomes] her.

 

 

こちら↓も参考にしてください。

keikoringbasic.hatenablog.jp

keikoringbasic.hatenablog.jp

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work