ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 16 文型 | まとめ

英語で言いましょう。

文の要素と文型も考えましょう。

 

 

Unit 2

1.  子どもの頃、ニューヨークに住んでいました。

 

2. 私は7時ちょうどに駅に着きました。

 

3. その公園に数人の男の子がいます。 

 

4. 私の(飼っている)ネコは、テーブルの下にいます。

 

 

Unit 3

1.  私の兄は、教師として10年間働いた後で作家になりました。

 

2. 葉はあと数週間で紅葉するでしょう。

 

3. その試験に合格したとき、私の夢がかないました。

 

4. もしものことがあれば(悪いことになれば)私に電話してください。

 

5.  帰宅したとき、彼は疲れているように見えました。

 

6.  少しの間彼は黙ったままでした。

 

7.  (何かを聞いた後で)それはいいですね。

 

 

Unit 4

1. 私の兄は、娘が二人います。

 

2. 私は、高校生のときに彼に会いました。

 

3. トムは、昨日家族のために夕食を作りました。

 

4.  私の姉は、先週素敵な腕時計を買いました。

 

5.  私は、彼はとても教養があると思います。

 

 

Unit 5

1.  私の兄は、私に素敵な腕時計を買ってくれました。

 

2.  私の父は、彼らにその本を貸してあげました。

 

3.  私の同僚は、私たちに昼食を作ってくれました

 

 

Unit 6

1. 私たちは息子をルークと名付けました。

 

2. 彼女はいつも自分の部屋をきれいにしています。

 

3. ドアを開けっぱなしにしないでください。

 

4. その知らせは彼女を悲しませました。

 

 

 

Unit 2

第1文型

1.  I lived in New York when I was a child.

S   V

 

2. I arrived at the station just at seven.

S   V

 

3. There are some boys in the park.

 V   S

 

4. My cat is under the table.

S    V

 

 

Unit 3

1.  My brother became a writer after he worked as a teacher for 10 years.

S V C 第2文型

 

2. The leaves will turn red in a few weeks.

S V C 第2文型

 

3. My dream came true when I passed the examination.

S V C 第2文型

 

4.  If anything goes wrong, please call me.

従属節:S'  V'  C'

主節: (S)VO 第3文型

 

5.  He looked tired when he came home.

S V C 第2文型

 

6.  He remained silent for a moment.

S V C 第2文型

 

7.  That sounds good.

S V C 第2文型

 

 

Unit 4

第3文型

1.  My brother has two daughters.

S V O

 

2.  I met him when I was a high school student.

S V O

 

3.  Tom cooked dinner for his family yesterday.

S V O

 

4.  My sister bought a nice watch last week.

S V O

 

5.  I think that he is well-educated.

S V O

 

 

Unit 5

第4文型

1.  My brother bought me a nice watch.

SVOO

 

2.  My father lent them the book.

SVOO

 

3.  My coworker cooked us lunch.

SVOO

 

 

Unit 6

第5文型

1.  We named our son Luke.

SVOC

 

2.  She always keeps her room clean.

SVOC

 

3.  Don't leave the door open.

VOC

 

4.  The news made her sad.

SVOC

 

まずは5文型を正しく理解しておきましょう。