ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 23 関係詞(1) Unit 6 Unit 1~5 のまとめ

関係詞を使って、英語でいいましょう。

問題

Unit 1

1.  私はフランス語と英語が話せる少年に会いました。

 

2.  私は有名な作家によって書かれた本を買いました。

 

3.  果報は寝て待て。(ことわざ)

 

Unit 2

1.  私が旅行中に会ったアメリカ人の少年は日本についてよく知っていました。

 

2.   私は有名な作家が書いた本を買いました。

 

3.  彼は留学中に出会った人々に大いに影響を受けました。

 

Unit 3

1.  私が(その人について)話したアメリカ人の少年は来年日本を訪問することになっています。

 

2.  これは彼が(それを使って)その箱を開けた道具です。

 

3.  こちらは私が昔一緒に働いていた男性です。

 

Unit 4

1.  これは私がこれまで見たなかで、最も綺麗な夕焼けです。

 

2.  彼は彼のお母さんが焼いたすべてのクッキーを食べました

 

3.  あなたのために私ができることが何かありますか。

 

4.  公園で走っている少年と犬を見て。

 

5.  私を知っている誰が、今私が作家であると想像できるでしょうか。

 

Unit 5

1.  私は(その人の)息子がパリに住んでいる女性に会いました。

 

2.  私は、私が(その人の)父親をとても尊敬している少年に会いました。

 

3.  私は(その)カバーが有名なイラストレーターによってデザインされた本を買いました。

 

 

 

解答例

Unit 1

1.  I met a boy who[that] can speak French and English.

 

2.  I bought a book which[that] was written by a famous writer.

 

3.  Good things come to those who wait.

 

Unit 2

1.  An American boy ( whom[who] ) I met while traveling knew a lot about Japan.

 

2.  I bought a book which[that] a famous writer wrote.

 

3.  He was greatly infuenced by those whom he met while stuyding abroad.

 

Unit 3

1.  An American boy ( whom ) I talked about is going to visit Japan next year.

    An American boy about whom I talked is going to visit Japan next year.

 

2.  This is a device ( which[that] ) he opened the box with.

     This is a device with which he opened the box.

 

3.  This is a man  ( whom ) I used to work with.

     This is a man  with whom I used to work.

 

Unit 4

1.  This is the most beautiful sunset that I have ever seen.

 

2.  He ate all the cookies that his mother baked.

 

3.  Is there anything that I can do for you?

 

4.  Look at a boy and a dog that are running in the park.

 

5.  Who that knows me can imagine that I am a writer now?

 

Unit 5

1.  I met a woman whose son lives in Paris.

 

2.  I met a boy whose father I respect very much.

 

3.  I bought a book whose cover was designed by a famous illustrator.