ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 30  強調・倒置・挿入・省略・同格 Unit 1 ~ Unit 4 のまとめ

英語で言いましょう。

 

問題

Unit 1

1.  先月その有名な歌手に会ったのは、私の祖母です。

 

2. 私がずっとフランス語を勉強しているのは、パリに住みたいからです。

 

3. 私の母に会いたがっているのは、彼です。

 

4.  私は本当にこのことを強調したいと思います。

 

5. トムはその仕事にまさにうってつけの人です。

 

6.  私はこれまでに一度もこんなに綺麗な夕日を見た事がありません。

 

7.  

A:  私は昨日彼に会いました。

B:  私もです。

 

8.  

A:  私は今忙しくありません。

B:  私もです。

 

9.  ほら、バスが来たよ。

 

Unit 2

1. ところが彼はその申し出を受け入れませんでした。

 

2.  実のところ、このようなチャンスは滅多にありません。

 

3. 彼は私が知る限りこの国で最高の歌手の一人です。

 

4. あの時彼はとても疲れていたと思います。

 

Unit 3

1.  母はとても行動的ですが、父はそうではありません。

 

2. もし可能なら、私の故郷を訪れてください。

 

3. 私の息子はそこへ行き、従妹に会いました。

 

4.  お望みでしたら、どうか私達と一緒に来てください。

 

5. 私はラジオを聴いているうちに眠ってしまいました。

 

6. (彼女は)なんて美しいのでしょう!

 

Unit 4

1.  私の兄のジョンは芸術家です。

 

2.  私の親友の一人であるジョンは芸術家です。

 

3.  フィレンツェ市には世界中の人々が訪れます。

 

4.  私はコーヒーを飲み過ぎる習慣をやめたいです。

 

5.  私達は彼らが結婚したという知らせに驚きました。

 

6.  これが本当に私達に必要かどうかという疑問が残ります。

 

7. 寝る時間です。

 

8.  私達には2つの理由があります。時間不足と運転手不足です。

 

9.  これらの作家―村上春樹池井戸潤湊かなえ―は日本でとても人気があります。

 

10.  その事故は2週間前、つまり10月16日に起こりました。

 

 

 

解答例

Unit 1

1.  It was my grandmother that[who] met the famous singer last month.

 

2.  It is because I want to live in Paris that I have been studying French.

 

3.  It is him[he] that[who] wants to see my mother.

 

4.  I do want to emphasize this.

 

5.  Tom is the very person for the job.

 

6.  Never have I seen such a beautiful susnset.

 

7.  

A:  I met him yesterday. 

B:  So did I [Me, too].

 

8.  

A:  I am not busy now. 

B:  Neither[Nor] am I [Me, neither].

 

9.  Here comes the bus.

 

Unit 2

1.  He, however, did not accept the offer.

  However, he did not accept the offer.

 

2.  This, in fact, is a rare chance.

   In fact, ths is a rare chance.

 

3.  He is, as far as I know, one of the best singers in this country.

  As far as I know, he is one of the best singers in this country.

 

4.  He was, I suppose, very tired at that time.

  I suppose (that) he was very tired at that time.

 

Unit 3

1.  My mother is very active, but my father is not ( active ).

 

2. Please visit my hometown if you can (vist my hometown).

 

3. My son went there and (he) met his cousin.

 

4.  Please come with us if you'd love to (come with us).

 

5. I fell asleep while ( I was ) listening to the radio.

 

6. How beautiful (she is) !

 

Unit 4

1.  My brother John is an artist.

 

2.  John, a close friend of mine, is an artist.

 

3.  The city of Florence is visited by people all over the world.

 

4.  I want to break the habit of drinking too much coffee.

 

5.  We were surprised at the news that they got married.

 

6.  There remains the question whether this is really necessary for us.

 

7.  It is time to go to bed.

 

8.  We have two reasons: a lack of time and shortage of drivers.

 

9.  These writers ― Haruki Murakami, Jun Ikeido, and Kanae Minato ― are very poplular in Japan.

 

10.  The accident happened two weeks ago, that is, on October 16.

 

 

前の記事はこちら↓

keikoringbasic.hatenablog.jp

 

 

 

こちら↓も参考にしてください。

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work