ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 17  能動態と受動態 | Unit 12  Unit 7~11 のまとめ 

今回は Lesson 17 Unit 7 ~ 11 のまとめです。

 

英語で言いましょう。

 

Unit 7

2.  直訳: 明日(私たちによって)その街は訪れられないでしょう。

 

4.  直訳: 来年(彼らによって)この規則は変更される予定です。

 

6.  直訳: いつ(彼らによって)そのプロジェクトは始められる予定ですか。

 

 

Unit 8

2.  その角で(彼らによって)新しいホテルが建設中です。

 

4.  その時(私の妻によって)イタリア料理が作られていました。

 

6.  明日(彼らによって)販売促進イベントが開催中でしょう。

 

 

Unit 9

2.  雨のため、その試合は(彼らによって)中止になりました。

 

4.  彼女は祖父母によって育てられました。

 

6.  彼はクラスメートによってからかわれました。

 

 

Unit 10

1. 通りは雪で覆われていました。

 

2. 彼女は私のいとこと結婚しています。

 

3. 私は彼の返事に驚きました。

 

4. 彼は野望でいっぱいでした。

 

5. 私はあなたの健康を心配しています。

 

 

Unit 11

1. 私は彼の返答に驚きました。

 

2.  彼女は私たちのサービスに満足しています。

 

3.  私は西洋史に興味があります。

 

4.  彼は昨年、車の事故で亡くなりました。

 

5. 彼女は交通事故でケガをしました。

 

6.  私の乗る飛行機は30分ほど遅れています。

 

7.  彼女はパリで生まれました。

 

 

 

解答例

Unit 7

2.  The city will not be visited (by us) tomorrow.

 

4.  This rule is going to be changed (by them) next year.

 

6.  When is the project going to be started (by them)?

 

 

Unit 8

2.  A new hotel is being built (by them) on the corner.

 

4.  Italian food was being cooked (by my wife) at that time.

 

6.  Promotional events will be being held (by them) tomorrow.

 

 

Unit 9

2.  The game was called off because of the rain (by them).

 

4.  She was brought up by her grandparents.

 

6.  He was made fun of by his classmates.

 

 

Unit 10

1. The street was covered with snow.

 

2. She is married to my cousin.

 

3. I  was surprised at his answer.

 

4. He was filled with ambition.

 

5. I am worried about your health.

 

 

Unit 11

1. I was surprised at his answer.

 

2.  She is satisfied with our service.

 

3.  I am interested in European history.

 

4.  He was killed in a car accedent last year.

 

5.  She was injured because of a traffic accident.

 

6.  My flight is delayed about 30 minutes.

 

7.  She was born in Paris.

 

 

完了形の受動態は、こちら↓をご覧ください。

keikoringbasic.hatenablog.jp