ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 27  仮定法 Unit 7  Unit 2~Unit 6 のまとめ

英語で言いましょう。

問題

Unit 2

1.  もし私が彼女の電話番号を知っていたら、彼女に電話するだろうに。

 

2. もしあなたのお母さんが生きていたら、喜んだでしょうに。

 

3.  もし私が暇なら、あなたと一緒に行くのに。

 

Unit 3

1. もしあの時私が彼女の電話番号を知っていたら、彼女に電話しただろうに。

 

2. もし忙しくなかったら、私はその会議に参加できたのに。

 

3. もしあの時あなたに会っていなかったら、私はどうしていたでしょう。

 

Unit 4

1. もし私があの時彼に会わなかったら、今ここで勉強し続けることはできなかっただろう。

 

2. もし学生の時一生懸命英語を勉強していたら、今頃私は英語を流暢に話せただろうに。

 

3.  もしあの時あなたに会っていなかったら、今頃私はどうしていたでしょう。

 

Unit 5

1.  彼がもっと社交的だったらいいのに(と私は願う)。

(実際は社交的ではない)

 

2.  子どもに戻れたらなあ。

 

3.  あなたを助けることができたらいいのに。

 (実際には助けられない)

 

Unit 6

1.  (私は)彼にパーティーで会わなければよかったのに。

(実際は会った)

 

2. (私は)もっと一生懸命勉強していたらなあ。

 (実際は勉強しなかった)

 

3.  (私は)あなたと一緒に行ければよかったのに。

 (実際には行けなかった)

 

 

 

解答例

Unit 2

1.  If I knew her phone number, I would call her.

 

2.  Your mother would be delighed if she were alive.

 

3.  If I were free, I would go with you.

 

Unit 3

1.  If I had known her phone number at that time, I would have called her.

 

2.  If I had not been busy, I could have attended the conference.

 

3.  What would I have done if I had not met you at that time?

 

Unit 4

1.  If I had not met him at that time, I would not be able to continue studying here now.

 

2.  If I had studied English hard when I was a student, I could speak English fluently now.

 

3.  What would I do now if I had not met you at that time?

 

Unit 5

1.  I wish he were outgoing.

 

2.  I wish I were a kid again.

 

3.  I wish I could help you.

 

Unit 6

1.  I wish I had not met him at the party.

 

2.  I wish I had studied harder.

 

3.  I wish I could have gone with you.