ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 23 関係詞(1) Unit 10  Unit 7 ~9 のまとめ

関係詞を使って、英語でいいましょう。

 

問題

Unit 7

1.  成功(すること)が彼にとって重要なことです。

 

2.  因果応報

 

3.  その通りですね。

 

4.  必要なことは教育環境です。

 

Unit 8

1.  私はフランス語と英語が話せる少年に会いました。

 

2. 私は彼の息子に会ったのですが、その人はフランス語と英語が話せます。

 

3.  私は有名な作家が書いた本を買いました。

 

4.  私はその本を買いましたが、それは有名な作家が書きました。

 

unit 9

1.  彼女は自分の父親が作家だといいましたが、それは本当でした。

 

2.  彼女はその仕事を1週間で終わらせようとしましたが、私は(それは)不可能だと思いました。

 

 

解答例

Unit 7

1.  Success is what is important for him.

 

2.  You get what you deserve.

 

3.  I know what you are talking about.

 

4.  What is necessary is an educational environment.

 

Unit 8

1.  I met a boy who[that] can speak French and English.

 

2.  I met his son, who can speak French and English.

 

3.  I bought a book (which[that]) a famous writer wrote.

 

4.  I bought the book, which a famous writer wrote.

 

Unit 9

1.  She said her father was a writer, which was true.

 

2.  She tried to finish the job in a week, which I thought impossible.