ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 18 時制(4) Unit 5 Unit 1 ~ Unit 4 のまとめ

英語で言いましょう。

 

Unit 1

1.  彼女は京都に10年間住んでいます。

 

2.  私たちは高校生の頃からの知り合いです。

 

3.  姉が亡くなって10年になります。

 

4.  私は何年も彼女に会っていません。

 

5. あなたたちはどのくらい英語を勉強していますか?

    私たちは5年間英語を勉強しています。

 

 

Unit 2

1.  あなたはパリを訪れたことがありますか。

 

2.  私は一度も海外へ行ったことがありません。

 

3.  私は以前あなのお父さんに会ったことがあります。

 

4.  私は何度もそのような経験をしてきました。

 

5.  彼女はドイツとフランスに住んだことがあります。

 

6.  これは、私がこれまでに見た中で一番きれいな夕焼けです。

 

 

Unit 3

1.  ちょうどあなたからのイーメールを受け取ったところです。

 

2.   あなたは宿題を終えましたか。

 

3.   最終列車はまだ出ていません。

 

 

Unit 4

1. トムは3時間読書をしています。

 

2.  あなたは今朝からずっとテレビを見ているのですか。

 

 

 

解答例

Unit 1

1. She has lived in Kyoto for ten years.

 

2. We have known each other since we were high school students.

 

3. My sister has been dead for 10 years.

 

4. I have not seen her for several years.

 

5. How long have you studed English?

    We have studied English for five years.

 

 

Unit 2

1. Have you ever visited Paris?

 

2. I have never been abroad.

 

3. I have seen your father before.

 

4. I have had such experiences many times.

 

5. She has lived in Germany and France.

 

6. This is the most beautiful sunset that I have ever seen.

 

 

Unit 3

1. We have just received your email.

 

2.  Have you finished your homework?

 

3.  The last train has not left yet.

 

 

Unit 4

1. Tom has been reading for three hours.

 

2.  Have you been watching TV since this morning?