ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 14 前置詞 | Unit 9 まとめ (1)

今回は前置詞のまとめです。

英語で言ってみましょう。

 

Unit 1

 1. 私たちは、空港で彼女に会いました。

 

 2. この部屋には3人の少年がいます。

 

 3. 壁に素敵な絵がかかっています。

 

 4. 太陽が地平線の上の昇りました。

 

 5. 太陽が地平線の下に沈みました。

 

 6. 彼はテーブルを飛び越えました。

 

  

Unit 2

 1. 私は夜中に彼女に会いました。

 

 2. 私たちは5月にパリへ行きました。

 

 3. 私たちは11月2日の朝彼に会いました。

 

 4. 私は明日までにこのレポートを終えなければいけません。

 

 5. 私は3時まであなたを待っています。

 

  

Unit 3

 1. 私は福岡出身です。

 

  私は毎日朝から晩まで働きます。

 

    会議は10時から始まります。

 

 2. 私は彼に話しかけました。

 

  

Unit 4

 1. 彼はその建物の中へ入りました。

 

     彼女はその小説を英語に訳しました。

 

 2. 彼はその建物から出てきました。

 

     彼らは先週、町を離れていました。

 

  

Unit 5

 1. 私は植物についての本を買いました。

 

  私は植物に関する論文を読みました。

 

 2.    私はあなたの考えに反対です。

 

 

 

Unit 6

 1. その椅子の脚は壊れています。

 

   彼女の右足は骨折していました。

 

 2. 私たちは10時に山頂に着きました。

 

 3. そのビンの蓋は開いていました。

 

  そのビンのラベルを見てください。

 

 4. このカバンは革製です。

 

  チョコレートはカカオ豆から作られます。

 

 5. 彼はフィレンツェ市を訪れました。

  

 

Unit 7

 1. 彼は、そのレストランで料理人として働いています。

 

     彼女は友達として私に(ひとつ)忠告してくれました。

 

 

Unit 8

 1. 私たちは、地元の人々の反対により、計画を変更しなければならなかった。

 

 2. 私たちは、地元の人々の反対にもかかわらず、計画を実行しました。

 

 3. 彼のアドバイスのおかげで、私は試験に合格しました。

 

 

解答

Unit 1

  1.  We met her at the airport. 

 

  2.  There are three boys in this room.

 

  3.  There is a nice picture on the wall.

 

  4.  The sun rose above the horizon.

 

  5.  The sun sank below the horizon.

 

  6.  He jumped over the table.

 

 

Unit 2

  1.   I met her at night.

 

  2.  We went to Paris in May.

 

  3.  We met him on the morning of November 2.

 

  4.  I have to finish this report by tomorrow.

 

  5.  I will wait for you until three.

 

 

Unit 3

 1.  I am from Fukuoka. 

 

      I work from morning to night every day.

 

     The meeting will begin at ten.

 

 2.  I spoke to him.

 

 

Unit 4

1.   He got into the building.

 

      She translated the novel into English.

 

2.   He came out of the building. 

 

      They were out of town last week.

 

 

Unit 5

1.   I bought a book about plants.

 

   I read papers on plants.

 

2.   I am against your idea.

 

  

Unit 6

 1.  Legs of the chair are broken. 

 

      Her right leg was broken.

 

 2.  We reached the top of the mountain at ten.

 

 3.  The cap of the bottle was off.

 

      Look at the lebel on the bottle. 

 

 4.  This bag is made of leather. 

 

      Chocolate is made from cacao beans.

 

 5.  He visited the city of Florence. 

 

  

Unit 7

 1.   He works at the restaurant as a cook. 

 

       She gave me a piece of advice as a friend.

 

 

 Unit 8

 1. We had to change our plan because of opposition from local people.

 

 2. We carried out our plan in spite of opposition from local people.

 

 3. I passed the examination thanks to his advice.

 

 

 

よろしければ、こちら↓も参考にしてください。

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work