ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 14 前置詞 | Unit 10 まとめ (2)

今回も前置詞の復習です。

英語で言ってみましょう。

 

Unit 1

 7. そのネコはテーブルの下にいます。

 

 8. 私のそばに座ってください。

 

 9. 私たちは通りに沿って歩きました。

 

10.   私たちは通りを横切って歩きました。

 

11. 彼はメアリーとトムの間に座りました。

 

12. 彼女は多くの本の間から自分の(本)を見つけました。

 

 

Unit 2

 6. 私は夕飯の前に宿題を終えました。

 

 7. 私は夕飯の後にお風呂に入りました。

 

 8. 2日後にお会いしましょう。

 

     私は2日後に彼に会いました。

 

 9. 私は夏休みの間に京都へ行きました。

 

        私は夏休みの間中ずっと彼と一緒でした。

 

10. 私たちはニュ―ヨークに1週間滞在しました。

 

 

Unit 3

 3.  彼は駅の方へ向かいました。

 

    彼は駅へ行きました。

 

   何か御用はございますか

 

 (私はあなたのために何ができますか)?

 

Unit 4

 3.    彼らは丘を上がって行きました。

 

  その道を歩いていってください。

 

 4.    彼らは丘を下りて行きました。

 

  この通りを真っすぐ行ってください。

 

 

Unit 5

 3. 彼女は去年彼女の妹と一緒にパリへ行きました。

 

 4.    私はコンピューターのない生活は想像できません。

 

 5. 私は1時間以内に戻ります。

 

 

Unit 6

 6. 私は彼が営業部長に昇進したと聞きました。

 (私は彼の営業部長への昇進について聞きました。)

 

 7. 彼は彼のお母さんについて話しました。

 

 8. 彼女はいつもあなたのことを褒めています。

 

 9.  彼は私に無事に着いたことを知らせました。

 

10. その歌を聞いて昔を思い出しました。

  (その歌が私に昔を思い出させました。)

 

 

Unit 7

 2. 彼女は子どものように見えます。

 

     彼はロボットのように話します。

 

 3.    彼を除く全員がその部屋にいました。

 

 

Unit 8

 4. 今日の新聞によると、昨日この辺りで3件の交通事故がありました。

 

 5. 年齢や性別に関係なく、誰でも応募できます。

 

 6. 妹の代わりに私がそこへ行きます。

 

     私は妹を伴わずにそこに行きます。

 

 

解答

Unit 1

  7.  The cat is under the table.

 

  8.  Please sit by / beside me.

 

  9.  We walked along the street. 

 

10.  We walked across the street.

 

11.  He sat between Mary and Tom. 

 

12.  She found hers among many books.

 

 

Unit 2 

  6.  I finished my homework before dinner.

 

  7.  I took a bath after dinner.

 

  8.  I'll see you in two days. 

 

    I saw him after two days〔two days later〕.

 

  9.  I went to Kyoto during the summer vacation.

 

    I was with him during the summer vacation.

 

10. We stayed in New York for one week.

 

 

Unit 3

 3.  He went for the station.

 

      He went to the sation. 

 

      What can I do for you?

 

 

Unit 4

3.   They went up the hill.

 

      Please walk up the road.

 

4.   They went down the hill.

 

      Please go straight down this street. 

 

 

Unit 5 

3.   She went to Paris with her sister last year. 

 

4.   I cannot imagine the life without computers.

 

5.   I will be back within an hour.

 

 

Unit 6

 6.  I heard of his promotion to sales manager.

 

 7.  He spoke of his mother.

 

 8.  She always speaks well of you.

 

 9.  He informed me of his safe arrival.

 

10.  The song reminded me of the old days.

 

 

Unit 7

 2.   She looks like a child. 

 

       He talks like a robot. 

 

 3.   Everyone except/but him was in the room.

 

       Everyone was in the room except/but him.

 

 

Unit 8

 4.   There were three car accidents around here yesterday according to today's newspaper.

 

 5. Anyone can apply, regardless of age of sex.

 

 6. I will go there instead of my sister.

 

       I will go there without my sister.

 

 

 

みなさま、良いお年をお迎えください。

K子

 

よろしければ、こちら↓も参考にしてください。

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work