ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 22 分詞 Unit 11 Unit 6~10 のまとめ

今回はUnit6~10 のまとめです。

 

問題

 

Unit 6

通常の文と分詞構文の2種類の英語で言いましょう。

 

1. 私が川に沿って歩いていたとき、(私は)たくさんのヒマワリを見ました。

 

2. 彼女が遠くから見られたら、(彼女は)若く見えます。

 

3. 私は何と言ってよいか分からなかったので、(私は)何も言いませんでした。

 

 

Unit 7

通常の文と分詞構文の2種類の英語で言いましょう。

 

1. 彼女は財布をなくしたので、(彼女は)交番へ行きました。

 

2. 彼はパリで生まれ育ったので、(彼は)フランス語が上手に話せます。

 

3. 彼女は彼からの返事を受け取っていなかったので、(彼女は)もう一度彼に電話しました。

 

 

Unit 8

通常の文と分詞構文の2種類の英語で言いましょう。

 

1. 太陽が沈んだあと、私達は野球をするのをやめました。

 

2. 彼女はラジオを聴いていました。目を閉じたままで。

 

3. 私は何もすることがなかったので、(私は)テレビを見ました。

 

4. (私が)彼の顔から判断すると、彼は病気のようです。

 

 

Unit 9

付帯状況を表す with を使った英文にしましょう。

 

1.  彼女は水を流したまま歯を磨きました。

 

2.  彼女は足を組んで座っていました。

 

 

Unit 10

分詞を使った英文にしましょう。

 

1.  彼らはデパートへ買い物に行きました。

 

2.  彼はテレビゲームをするのに忙しいです。

 

3.  なかなか寝付けませんでした。

 

4.  昨日、宿題をするのに1時間かかりました。

 

5.  彼女は一日の大半を昼寝をして過ごしました。

 

6.  図書館で数人の生徒が勉強していました。

 

7.  締め切りまで3日しか残されていません。

 

 

 

 

 

解答例

1.  When I walked along the river, I saw a lot of sunflowers.

 

→  Walking along the river, I saw a lot of sunflowers.

 

 

2.  If she is seen from a distance, she looks young.

 

→  (Being) Seen from a distance, she looks young.

 

 

3.  I did not say anything because I did not know what to say.

 

→  I did not say anything, not knowing what to say.

 

 

Unit 7

1.  Because she had lost her wallet, she went to the police box.

 

→  Having lost her wallet, she went to the police box.

 

2.  Because he was born and raised in Paris, he can speak French well.

 

→  (Having been) Born and raised in Paris, he can speak French well.

 

3.  She called him again because she had not received his answer.

 

→   She called him again, not having received his answer.

 

 

Unit 8

1.  After the sun had set, we stopped playing baseball.

 

→  The sun having set, we stopped playing baseball.

 

2.  She was listening to the radio, and her eyes were closed.

 

→  She was listening to the radio, (with) her eyes closed.

 

3. Because there was nothing to do, I watched TV.

 

There being nothing to do, I watched TV. 

 

4. If I judge from his face, he looks sick.

 

Judging from his face, he looks sick. 

 

 

Unit 9

1.  She brushed her teeth with the water running.

 

2.  She was sitting with her legs crossed.

 

 

Unit 10

1.  They went shopping in a department store.

 

2. He is busy playing video games.

 

3. I had trouble falling asleep.

 

4. I spent an hour doing my homework yesterday.

 

5. She spent most of the day taking a nap.

 

6. There were some students studying in the library.

 

7. There are only three days left until the deadline.