ゼロからやり直し英文法

英語を基礎から勉強し直したい方のためのブログです!

ゼロからやり直し英文法 |Lesson 31 無生物主語 Unit 1 ~ Unit 2 のまとめ

英語で言いましょう。

 

問題

Unit 1

1.  そのドアはどうしても開きません。

 

2.  この本はよく売れました。

 

3.  このナイフはよく切れます。

 

4.  この車は簡単に操作できます。

 

5.  このセーターは長持ちします。

 

Unit 2

1.  その地図を見れば駅への行き方がわかります。

 

2.  新聞に、京都への外国人観光客の数が増えていると書いてあります。

 

3.  2、3分歩けばここに着くでしょう。

 

4.  この車線を行くと高速道路に入ります。

 

5.  その知らせで私達は嬉しくなりました。

 

6. 豪雨で洪水になりました。

 

7.  私はその音にイライラしました。

 

8.  インターネットのおかげで私達は自宅で仕事をすることができるようになりました。

 

9. 私達はその知らせに驚きました。

 

10.  この歌を聞くと私は学生時代を思い出します。

 

 

 

解答例

1.  The door will not open.

 

2.  This book sold well.

 

3.  This knife cuts well.

 

4.  This car handles easily.

 

5.  This sweater wears well. 

 

Unit 2

1.  The map shows you how to get to the station.

 

2.  The newspaper says that the number of foreign visitors to Kyoto is increasing.

 

3.  A few minutes' walk will bring you here.

 

4.  This lane will lead you to the freeway .

 

5.  The news made us happy

 

6.  The heavy rain caused floods

 

7.  The noise caused me to be annoyed

 

8.  The Internet has enabled us  to work at home

 

9.  The news surprised us

 

10.  This song reminds me of my school days

 

 

こちら↓も参考にしてください。

keikoringbasic.hatenablog.jp

keikoringbasic.hatenablog.jp

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work

www.keiko.work